Küçük Kedi ve Büyük Macerası

 

Bir zamanlar küçük bir kedi vardı. Adı Pamuk’tu. Pamuk çok tatlı ve sevimli bir kediydi. Ama çok da meraklıydı. Bir gün evden kaçtı ve sokaklara çıktı. Sokaklarda bir sürü macera yaşadı. Bir fareyle kovalamaca oynadı, bir köpekle kavga etti, bir kuşla arkadaş oldu. Ama en çok ilgisini çeken şey bir balondu. Pamuk balonu görünce çok heyecanlandı ve ona dokunmak istedi. Balonun ipini ağzına aldı ve ısırarak kopardı. Ama balon havada uçmaya devam etti ve Pamuk’u da peşinden sürükledi.

Pamuk çok korktu ve bağırmaya başladı.

“Yardım edin! Beni indirin! Eve dönmek istiyorum!”

Ama kimse onu duymadı. Balon onu şehrin üzerinde gezdirdi. Pamuk şehri yukarıdan gördü ve çok şaşırdı. O kadar çok bina, araba, insan vardı ki… Pamuk bunları daha önce hiç görmemişti. Bir yandan korkuyor, bir yandan da hayran kalıyordu.

Balon onu parklara, bahçelere, köprülere götürdü. Pamuk doğayı da çok beğendi. O kadar çok çiçek, ağaç, kuş vardı ki… Pamuk bunları daha önce hiç koklamamıştı. Bir yandan korkuyor, bir yandan da mutlu oluyordu.

Balon onu en son denize götürdü. Pamuk denizi de çok sevdi. O kadar çok dalga, balık, gemi vardı ki… Pamuk bunları daha önce hiç dokunmamıştı. Bir yandan korkuyor, bir yandan da heyecanlanıyordu.

Ama sonra balon patladı ve Pamuk denize düştü. Pamuk suya batmaya başladı ve çok daha fazla korktu.

“Yardım edin! Beni kurtarın! Eve dönmek istiyorum!”

Bu sefer onu bir balık duydu ve yanına geldi.

“Merhaba küçük kedi, sana yardım edebilirim. Adım Balık Kral.”

Pamuk şaşırdı ve yalvardı.

“Lütfen beni kurtar. Ben bir kediyim, suyu sevmem. Eve dönmek istiyorum.”

Balık Kral gülümsedi ve kabul etti.

“Peki, o zaman sana yardım edeyim. Sen benim sırtıma bin, ben de seni karaya götüreyim.”

Böylece Pamuk Balık Kral’ın sırtına bindi ve karaya doğru yola çıktılar. Yolda Balık Kral Pamuk’a denizdeki hayatını anlattı. Pamuk da ona karadaki hayatını anlattı. Zamanla arkadaş oldular.

Balık Kral onu evinin önüne bıraktı ve vedalaştı.

“Seni tanımak güzeldi küçük kedi. Umarım bir gün tekrar görüşürüz.”

Pamuk da teşekkür etti.

“Seni tanımak güzeldi büyük balık. Umarım bir gün tekrar görüşürüz.”

Ve sonra eve girdi.

Masal burada biter ama maceraları hep sürer.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fil İle Leyleğin Dostluğu

Akıllı Köpek Fıstık'ın Hikayesi

Güvercin ile Tavuk Masalı